Test maseł orzechowych

Hej! Dzisiaj kolejny "jedzeniowy" post, a mianowicie o masłach orzechowych. Nie jest to do końca test, a bardziej ich porównanie i moja opinia każdego z nich, więc jeśli jesteście smakoszami masła orzechowego, bądź jeszcze nie mieliście okazji go spróbować zapraszam do dalszej części wpisu! :)




1) Masło orzechowe firmy Peo's Creamy:
Kupiłam to masło, ponieważ wiele osób je sobie zachwala ze względu na smak. W takim razie postanowiłam i ja go skosztować. Niestety jednak zawiodłam się. Masło jest dla mnie jednym z gorszych jakie do tej pory jadłam. W smaku nie jest złe, ale ma coś duszącego w sobie :D Wiem, dziwnie to brzmi i niezrozumiale, ale takie jest moje odczucie kiedy za każdym razem próbuję się do niego przekonać.


Skład również nie jest zadowalający, Orzeszków ziemnych według producenta jest 90%, a dalej cukier i utwardzony olej palmowy, czyli coś czego nie powinno tutaj być, a jednak jest.
Wybrałam gładkie masło bez orzeszków, ponieważ takie lepiej się sprawdza przy np. omletach, naleśnikach.
W tym maśle podoba mi się tylko jego opakowanie: najzwyklejsze plastikowe, dzięki czemu przy upadku nie stłucze się.
Cena: około 8-9zł/ 340g



Ocena: 4/10

2) Masło orzechowe z kawałkami orzeszków ziemnych firmy McEnnedy:
To masło kupiłam w Lidlu, bodajże na tygodniu amerykańskim. Również bardzo kusząca była jego cena i opinie na jego temat, a że szukałam wtedy swojego ideału postanowiłam go kupić. Skład tak samo przekonał mnie do jego przetestowania: 95% orzeszków ziemnych, brązowy cukier trzcinowy, olej palmowy i sól morska, oczywiście nie jest idealny, ale na pewno nie należy do tych najgorszych.



Opakowanie: szklane, dlatego też niepraktyczne
Smak: I jego smak też niestety mnie nie zauroczył :( Spodziewałam się większego WOW po jego smaku, niestety, że tak powiem tyłka nie urywa. Owszem, jest smaczne, ale zbyt delikatne i za mało orzechowe jak dla mnie (pomimo, że jest 95% orzeszków ziemnych w składzie). Dlatego to masło i to poprzednie stoją sobie w lodówce i korzystam z nich  tylko wtedy, kiedy piekę ciasto, babeczki.
Cena: Z tego co pamiętam około 10zł/ 454g


Ocena: 6/10

3) Masło orzechowe gładkie firmy Sante:
I to masło stało się moim ulubionym! Jego skład mógłby być troszkę lepszy, ale w smaku jest idealny! :) Nie za ciężkie, nie za słone, mocno orzechowe. W smaku bardzo przypomina mi chipsy Curly orzechowe z Lorenz, których już dawno nie jadłam, a dzięki temu masłu mogę powrócić do nich smakiem :)
Skład: orzeszki arachidowe 90%, olej słonecznikowy, tłuszcz palmowy całkowicie uwodorniony, cukier i sól.


Cena: około 8-9zł/ 350g
Opakowanie: plastikowe, praktyczne w użyciu
Jeżeli więc jeszcze nie próbowaliście masła orzechowe lub szukacie idealnego w smaku to jak najbardziej właśnie te mogę Wam polecić! :)

Ocena: 9/10


Koniecznie piszcie w komentarzach czy lubicie masło orzechowe, a jeżeli tak to jakie jest Wasze ulubione! :)
Czekam na Wasze komentarze, ponieważ one motywują mnie do pisania kolejnych postów! :)








6 komentarzy:

  1. Ja najbardziej lubię z Felixa z kawałkami orzechów. :V

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A z Felixa też jest pyszne :) a w Felixie nie ma mniej orzeszków w składzie?

      Usuń
  2. Ja już kilka lat nie jadłam masła orzechowego pamiętam że mi nie smakowało. Ciekawa jestem jakby teraz było gdybym ponownie spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj! :) Najwyżej znowu Ci nie zasmakuje, a wtedy wykorzystasz go do ciasta naleśnikowego lub ciasta na brownie, wtedy nie będzie go praktycznie czuć, a sporo białka zachowa się w cieście :)

      Usuń

Będzie mi miło jeżeli zostawisz komentarz :)
Z chęcią również odwiedzę Twoją stronę :)

Copyright © 2014 Kącik Wandy , Blogger